Hoe moet je in God geloven terwijl je Hem niet ziet of hoort? #geloofsvraag

In deze video video beantwoorden we de volgende geloofsvraag: “Hoe moet je in God geloven terwijl je Hem niet ziet of hoort?” Voor het beantwoorden van deze geloofsvraag is het in eerste goed om te kijken wat we hierover in de Bijbel kunnen lezen. En dan staat er in Romeinen 1 vers 20 het volgende:

Want ook al kun je God niet zien, je kunt wel zien wat Hij gedaan heeft. God heeft de wereld gemaakt. Zo kan iedereen die verstand heeft, Gods eeuwige macht zien, en begrijpen dat Hij God is.
– Romeinen 1:20 BGT

Paulus legt in dit Bijbelgedeelte uit dat het feit dat we God niet kunnen zien geen excuus is om niet in God te geloven, want heel de schepping getuigd van het bestaan van God. De aarde, de dieren, planten en wij mensen, het zijn allemaal bewijzen dat God bestaat. En dat zien we elke dag dat we leven om ons heen. En volgens Paulus moet dat alleen al genoeg zijn om te weten dat God bestaat.

Maar er is nog meer, want dat je God niet kunt zien, betekent niet dat je God niet in jouw leven aan het werk kunt zien.

Wij geloven dat de God van de Bijbel niet een God is die alleen vroeger dingen deed, maar dat Hij ook vandaag de dag nog dingen in de levens van mensen doet. Dus ook in jouw leven. En daarom willen we je vragen om God een kans te geven. Ga de Bijbel lezen om te ontdekken wie God is en deel in gebed je leven met Hem. Vertel Hem waar je van geniet en ook wat je moeilijk vindt. Schrijf dit dagelijks op in een gebedsboekje. Hiervoor kan je bijvoorbeeld gewoon een leeg schrift gebruiken die je over hebt van je schoolspullen. Schrijf hier steeds alles in op waarvoor je bidt en kijk dan regelmatig eens terug waarvoor je hebt gebeden. Wij zouden niet verbaasd zijn dat je gaat ontdekken dat God één of meerdere van jouw gebeden heeft verhoord.

 

Stronglife helpt jongeren om sterker in het leven te staan door te groeien in geloof. Volg ons op YouTube, TikTok en Instagram.

 

Word partner     Contact

Series