Persbericht: Populaire hit “Kind van de Duivel” roept reactie van christenen op

FRANEKER – Stichting Stronglife reageerde op Goede Vrijdag met een christelijke parodie op de populaire hit “Kind van de Duivel” van Jebroer. Met de YouTube-video “Jebroeder: Volgeling van Jezus” geven ze een ander geluid. Hierin maakt de duivel plaats voor Jezus en heeft de dood niet het laatste woord.

Het lied ‘Kind van de Duivel’ van rapper Jebroer is bij veel kinderen bekend. In de video kiest een kind ervoor om met een wapen te spelen dat uiteindelijk afgaat. De video eindigt met een begrafenis en in het lied wordt opgeroepen om drank en drugs over de kist te gooien. De vloggers van Stronglife besloten een alternatieve tekst aan te bieden. “Ik ben een volgeling van Jezus.”

“Op de radio, in winkels en in zwembaden wordt de hit van Jebroer geregeld gedraaid. De beat is heerlijk en voordat je het weet zit de tekst zomaar in je hoofd, of je dit nu wilt of niet. Dat merkte ik ook bij mijn eigen kinderen. Daarom was het tijd voor een andere tekst. Een tekst waarin Jezus centraal staat in plaats van de duivel. Waar de duivel staat voor de duisternis staat Jezus voor het licht, voor liefde. Ik heb liever dat mijn kinderen zich daarmee identificeren” aldus Jeroen voor ‘t Hekke, mede-oprichter van Stichting Stronglife. Hij kwam op het idee voor de parodie op donderdagochtend terwijl hij zijn kinderen naar school bracht en de volgende dag kwam het online.

De video werd gelijk opgepakt en massaal gedeeld. De video is inmiddels meer dan 4.000 keer bekeken. Er is veel vraag naar een volledige versie. Of die volledige versie er komt is nog niet bekend.

Stichting Stronglife is niet de enige christelijke organisatie die van zich laat horen als reactie op de hit van Jebroer. Er worden ook t-shirts verkocht met de opdruk #ikbeneenkindvanjezus. Een optreden van Jebroer op 28 april in Hardinxveld werd afgezegd vanwege klachten van christenen uit dit dorp.

Over Stronglife

Stichting Stronglife is sinds begin 2015 op stronglife.nl actief met hun online jongerenplatform. Wekelijks maken ze video’s die jongeren helpen om te groeien in hun relatie met God. Daarnaast kunnen jongeren hun geloofsvragen stellen via WhatsApp en livechat.

Link naar de video “Jebroeder: Volgeling van Jezus” –  https://youtu.be/E74uXNbQQWI

17 april 2017